View Single Post
Old 03-10-2022, 02:34 PM   #126
Frie...
Guest

Default Re: Antichrist

Quote:
Originally Posted by Ohio View Post
The following verses (vv. 10-12) have been even more striking to me. V.9 says, "The coming of whom ..." referring to this "lawless one."

These last few years have displayed such a growing "delusion, the operation of error, (v.11) sent by God Himself to those who rejected the love of truth, that they all would believe the lie."

This partly explains the great apostasy. Not just in the church, but all mankind rejecting what is true, what is truth. People are even losing the ability to find and know what is true.

isn't that time now? Here in Germany, in the new government, more than half of them left out the sentence "with God's help" when they were sworn in. And evil, sin is called good, and good evil.

and this bible text fits a single autocrat who is currently putting people in fear and terror, i sit here and am helpless when i see how he himself is fooling politicians.

daniel 8, 15-27 15 When I, Daniel, had the vision and was trying to understand it, suddenly someone who looked like a man stood before me. 16 At the same time I heard a voice over the Ulai Channel calling out to him, "Gabriel, explain the vision to him!" 17 Then he came up to me. When he approached, I was so startled that I fell to the ground. But he said to me, "You, man, should understand that this vision pertains to the last days." 18 As he said this, I lay stunned on the ground, face to the ground. Then he touched me and put me back on my feet. 19 Then he said: "I will explain to you what will happen at the end of the judgment. For it is about the time when the end will come. 20 The ram with the two horns means the kings of Media and Persia, 21 the shaggy one The great horn between the goat's eyes is the first king of the Greek kingdom.* 22 That it broke off and that four others grew up in its place means: From the people of Greece there will be four kingdoms*, but not so many Having power like the first king. 23 Then when the reign of these kingdoms comes to an end, and the measure of the apostates of Israel is full, a bold and deceitful king* will appear. 24 He will become very powerful, though not by his own strength, and 25 Through his cunning he succeeds in deception. In his greatness he will kill many unsuspecting people. Even against the supreme Lord he will rise up, but eventually be crushed without human intervention*. 26 What you have heard about the evening and morning sacrifices is also true. But you should keep well what you have seen, for it relates to many days (Google Translate)

ist diese zeit nicht jetzt? hier in Deutschland, die neue Regierung? von denen hat über die hälfte bei ihrer vereidigung, den satz mit gottes hilfe weggelassen. Und Böses, Sünde wird gut genannt, und Gutes Böse.

und dieser bibeltext, passt zu einem einzelnen autokraten, der aktuell die menschen in angst und schrecken versetzt, ich sitze hier und bin hilflos, wenn ich das sehe, wie der selbst politiker hinters licht führt.

daniel 8, 15-27 15 Als ich, Daniel, die Vision hatte und sie zu verstehen suchte, stand plötzlich einer vor mir, der wie ein Mann aussah. 16 Gleichzeitig hörte ich eine Stimme über dem Ulai-Kanal, die ihm zurief: "Gabriel, erkläre ihm die Vision!" 17 Da kam er auf mich zu. Als er näher trat, erschrak ich so sehr, dass ich zu Boden stürzte. Doch er sagte zu mir: "Du, Mensch, sollst verstehen, dass diese Vision sich auf die letzte Zeit bezieht." 18 Während er das sagte, lag ich wie betäubt auf der Erde, das Gesicht auf dem Boden. Da berührte er mich und stellte mich wieder auf die Beine. 19 Dann sagte er: "Ich will dir erklären, was am Ende des Strafgerichts geschehen wird. Denn es geht um die Zeit, in der das Ende kommt. 20 Der Schafbock mit den beiden Hörnern meint die Könige von Medien und Persien, 21 der zottige Ziegenbock das griechische Königreich. Das große Horn zwischen den Augen des Ziegenbocks ist der erste König des Griechenreiches.* 22 Dass es abbrach und dass an seiner Stelle vier andere aufwuchsen, bedeutet: Aus dem Griechenvolk werden vier Reiche entstehen*, die aber nicht so viel Macht haben wie der erste König. 23 Wenn dann die Herrschaft dieser Reiche zu Ende geht und das Maß der Abtrünnigen Israels voll ist, wird ein frecher und hinterlistiger König* auftreten. 24 Er wird sehr mächtig werden, wenn auch nicht durch eigene Kraft, und wird ungeheures Verderben anrichten. Was er unternimmt, wird ihm gelingen. Er wird die Starken vernichten und Gottes heiliges Volk ins Verderben stürzen. 25 Dank seiner Schlauheit gelingt ihm der Betrug. In seinem Größenwahn wird er viele ahnungslose Menschen umbringen. Selbst gegen den höchsten Herrn wird er sich erheben, aber schließlich ohne menschliches Zutun* zerschmettert werden. 26 Auch was du über die Abend- und Morgenopfer gehört hast, ist wahr. Doch du sollst das, was du gesehen hast, gut verwahren, denn es bezieht sich auf viele Tage."
  Reply With Quote